Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ شهریور ۵, یکشنبه

عه‌بدوڵای مه‌لا نوری له‌سه‌ر چالاکیه‌کانی گه‌ریلا قسه‌ی کرد



عه‌بدوڵای مه‌لا نوری له‌سه‌ر چالاکیه‌کانی گه‌ریلا قسه‌ی کرد 


پەرلەمانتاری پەرلەمانی هەرێمی كوردستان لەسەر فراكسیۆنی گۆڕان عەبدوڵای مەلانوری له‌ لێداونێکیدا بۆ ئاژانسی فرات له‌سه‌ر پەرەسەندنی چالاكییەكانی گەریلاكان و زیادبوونی پێكادانەكان ئاماژەی بەوە كرد كە سوپای تورك بە شەڕ وەڵامی دەستپێشخەرییە ئاشتیخوازانەكانی په‌که‌که‌ی داوه‌ته‌وه‌.

راشیگەیاند، ئەو راستیە لەبەرچاوە كە په‌که‌که‌ چه‌ندین جار دەستپێشخەری كردوە و ، لای خۆیەوە ئاگربەستی كردووە بەڵام لایەنی بەرامبەر بە شەڕ وەڵامی داوەتەوە.

سەبارەت بەوەی كە دەوترێت با پەكەكە دەست لەچەك بەردات عبدوڵا مه‌لا نوری دەڵێت:مەسەلەی دەستبەردابونی چەك پرسێكە بەسراوە بەچارەسەركردنی كێشەی كوردەوە، ئەكرێت كاتێك باس لە دانانی چەك بكرێت كە پرسی كوردچارەسەر كرابێ. پێویستە ئەوەبزانرێت كە كێشەیەكی ڕەوا هەیە لەتوركیا ئەویش كێشەی كوردە، كێشەی زەوتكردنی مافی هاوڵاتیانی كوردستانە. ئەم كێشەیە هێشتا بەچارەسەرنەكراوی ماوەتەوە. باوەڕم وایە تا ئەو كاتەی گەلی كورد هەستبكەن بەوەی كە مافیان زەوتكراوە، هەست بەوە بكەن كە وەك هاوڵاتی پله‌ دوو مامەڵەیان لەگەڵدا دەكرێ و هەست بەوە بكەن كە زۆرجار هێرش دەكرێتە سەر و ژیانیان لێزەوت دەكرێت، لەبەرامبەریشدا هیچ ئومێدێك بۆ چارەسەركرن نییە ، لێرەوە ئیتر ڕێگای شەڕ ڕێگایەكی كراوە دەبێت و ، پارتی كرێكارانی كوردستانیش وەك هاوڵاتیانی كورد ناچارن پەنا بۆ شەڕ ببەن.

ئەندام پەرلەمانی هەرێمی كوردستان عەبدوڵای مەلانوری سەبارەت پێشهاته‌کانی رۆژئاوای كوردستان و ، ئەو پڕوپاگەندانەی باس لەپەوەندی ئەسەد و بزوتنەوەی ئازادی خوازی كورد رادەگینێت تا ئێستا هیچ بەڵگەیەك نییە كە په‌که‌که‌ بە هیچ جۆرێك هاوكاری ڕژێمی سوریای كردبێت بۆیە من پێم وایە ئەمانە زیاتر دەچنە خانەی پڕوپاگەندەی ئەو لایەنانەی كە دژی خواستەكانی گەلی كوردی ڕۆژئاوای كوردستان.

لە كۆتایی دا سەرنجی بۆسەر لاوازی پشتیوانی میدیای كوردی بۆ شۆڕشی رۆژئاوای كوردستان راكێشا و رایگەیاند. باوەرم وایە ئەركی ڕاگەیاندنكارانی كوردستانە بایەخێكی تەواو بدەن بە ڕۆژئاوای كوردستان بەتایبەت و هەوڵبدەن پشتیوانی خەڵكی كوردانی كوردستان بن كە بەجۆرێك بێت بكەوێـتە خزمەتی پرسی كوردەوە لەپارچەكانی تری كوردستان.
--------------------------
 
حسین طائب: وظیفه داریم از سوریه حمایت کنیم

حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه روز شنبه 25 / 8 / 2012 با اشاره به حوادث جاری در سوریه گفت: "همه ما وظیفه داریم از سوریه حمایت کنیم."

طائب در گفتگو با خبرگزاری فارس رژم سوریه را " در خط مبارزه و مقاومت" در برابر اسرائیل به شمار آورد و بر این اساس تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران از این نظام حمایت می کند.

او گفت:" امروز سوریه به نیابت از مجموعه دشمنان رژیم صهیونیستی در خط مبارزه و مقاومت ایستاده و همه ما وظیفه داریم سوریه را حمایت کرده و نگذاریم خط مقاومت شکسته شود."

به گفته او"سوریه تاوان چندین سال مقاومت دربرابر رژیم صهیونیستی از طرف جمیع امت اسلامی را پس می‌ دهد."

مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها از رژیم اسد حمایت کرده اند وحوادث جاری در این کشور را "توطئه خارجی" اعلام می کنند.

مخالفان رژیم سوریه نیز ایران را به پشتیبانی از اسد برای سرکوب جنبش اعتراضی متهم می کنند.

در همین حال خبرگزاری های دولتی در ایران همزمان با نزدیک شدن زمان برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در تهران اعلام کرده اند ایران قرار است در حاشیه اجلاس طرحی برای حل بحران سوریه ارائه کند.

خبرگزاری فارس اعلام کرد " تشکیل دولت وحدت ملی با حضور همه طرف‌های سوریه بخشی از طرح ایران خواهد بود."

علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با تلویزیون دولتی وجود چنین طرحی را تایید کرد و حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه را "حمایتی اصولی" خواند.

از سوی دیگر علاء الدین بروجردی رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی ایران به همراه چند تن از نمایندگان برای اعلام همبستگی با رژیم این کشور وارد دمشق شد.

بروجردی قرار است با رئیس پارلمان سوریه و دیگر مقامات این کشور دیدار کند.

منبع خبر: سایت خبرگزاری العربیه
------------------------------
 
کشته شدن 440 دیگر نفر به دست نیروهای اسد

کمیته های هماهنگی انقلاب سوریه روز یکشنبه 26-8-2012 اعلام کرد تعداد کسانی که در 24 ساعت گذشته به دست نیروهای ارتش اسد کشته شدند به 440 تن رسید.

به گزارش العربیه به نقل از منابع مخالفان سوری از زمان شروع اعتراضات در سوریه این بالاترین رقم از قربانیان است که طی 24 ساعت توسط نیروهای نظامی رژیم اسد کشته می شوند.

براساس این گزارش عناصر امنیتی و ارتش رژیم اسد تنها در منطقه داریا درحومه دمشق 300 تن به صورت دست جمعی قتل عام کردند.

تعداد 120 جسد از میان قربانیان شب گذشته در مسجد ابوسلیمان الدارانی در مرکز شهر داریا یافت شدند.

گزارش ها حاکی است که اجساد قربانیان هجوم وحشیانه لباس شخصی ها و نظامیان اسد به صورت پراکنده در همه مناطق شهر داریا به چشم می خورد.

طبق این گزارش اکثر قربانیان جوان از نزدیک به وسیله گلوله کشته شده اند.

منابع مخالفان می گویند نیروهای رژیم اسد با ورود در هر منطقه به صورت وحشیانه دست به قتل عام می زنند و از مردم مناطق قیام کرده انتقام می گیریند.

بیشتر کشته شدگان از نزدیک در ناحیه سر و صورت تیر خوردند مخالفان می گویند این افراد پس از محاصره وبازداشت توسط لباس شخصی های اسد به صورت دست جمعی کشته شدند.

در همین حال عبدالباسط سیدا با اعلام از این قتل عام "وحشیانه" رژیم اسد خواستار اقدام فوری جامعه بین المللی شد.

منبع عکس و خبر: سایت خبرگزاری العربیه
----------------

هلاکت رئيس سازمان اطلاعات هوايی رژیم سوريه

شبكه خبري العربيه از ترور رئيس سازمان اطلاعات هوايي سوريه خبرداد.
به گزارش ايسنا، شبكه خبري العربيه اعلام كرد: جميل حسن، رئيس سازمان اطلاعات هوايي سوريه روز شنبه در دفتر كارش ترور شده است.
------------------

تبرئه پزشک قلابی از تعرض به ۲۷ دختر جوان

آفتاب: دختر جوانی به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۵ تهران رفت و گفت مرد جوانی به او تعرض کرده و اموالش را هم به سرقت برده است. نجمه توضیح داد: چند روز قبل وقتی از محل کارم به خانه می‌رفتم، مردی به من نزدیک شد و گفت چند روزی است مرا تحت نظر دارد. او خودش را دکتر علیرضا سعادتی معرفی کرد و چند سربرگ پزشکی هم به من نشان داد و گفت پزشک است و می‌خواهد با من ازدواج کند. وقتی به من اصرار کرد، به او اعتماد کردم. چند روز بعد مرا به خانه‌ای برد و در آنجا با من رابطه برقرار کرد، بعد هم دستبند گرانقیمتم را از من گرفت تا نمونه آن را برایم بخرد، اما دیگر از او خبری نشد. دختر جوان سپس مشخصات متهم را در اختیار مأموران گذاشت تا اینکه بعد از چند روز، شکایت مشابهی مطرح شد. شاکی این بار دختر جوانی به نام سیما بود.
او گفت: هنگام عصر می‌خواستم از جام‌جم به میدان انقلاب بروم که مرد جوانی با ظاهر آراسته به من نزدیک شد. او گفت چند روز است مرا زیر‌نظر دارد و از من خوشش آمده و می‌خواهد با من ازدواج کند. آن مرد خودش را دکتر علیرضا سعادتی معرفی کرد و چند سربرگ پزشکی هم به من نشان داد. من هم به او اعتماد کردم و آدرس خانه‌مان را به او دادم و قرار شد چند روز بعد به همراه خانواده‌اش به خواستگاری‌ام بیاید. او روز موعود به تنهایی با گل و شیرینی به خانه‌مان آمد و در حضور خانواده‌ام از من خواستگاری کرد. دکتر سعادتی گفت که برای اعضای خانواده‌اش مشکلی پیش آمده و مجبور شده است به تنهایی به خواستگاری‌ام بیاید.
بعد از اینکه خانواده‌ام با او حرف زدند، قرار شد درباره کارش تحقیق کنیم، به خاطر همین آدرس مطب و بیمارستانی را که آنجا کار می‌کرد به پدرم داد. روز بعد وقتی پدرم به نشانی‌هایی که او داده بود مراجعه کرد متوجه شد آدرس‌ها جعلی است. به خاطر همین با او تماس گرفتم و ماجرا را برایش توضیح دادم. او بار دیگر به خانه‌مان آمد و این بار ادعا کرد دانشجوی پزشکی است.
بعد هم گفت ماشین گرانقیمتش خراب شده و باید به تعمیرگاه برود. از پدرم ۵ میلیون تومان پول گرفت تا هزینه تعمیرگاه را بدهد. بعد هم از خانه‌مان رفت و دیگر به تماس‌هایمان جواب نداد. 
بعد از طرح این شکایت، مأموران تحقیقات خودشان را برای پیدا کردن نشانی از پزشک قلابی ادامه دادند، اما نتوانستند سرنخی از او پیدا کنند تا اینکه دختر جوانی به نام ثریا شکایت مشابهی مطرح کرد. او گفت من از محل کارم خارج شدم تا به خانه بروم.

کنار خیابان منتظر تاکسی بودم که مرد جوانی به من نزدیک شد و گفت چند روز است مرا تحت‌نظر دارد و درباره‌ام تحقیق کرده و می‌خواهد با من ازدواج کند. او شناسنامه و اوراق پزشکی را به من نشان داد و گفت پزشک اطفال است. من به او اعتماد کردم و او چند روز بعد به خانه‌مان آمد و در حضور اعضای خانواده‌ام از من خواستگاری کرد. یک روز هم من را به خانه‌ای دعوت کرد و گفت خانه متعلق به یکی از دوستانش است. بعد هم آنجا با من رابطه برقرار کرد، چون فکر می‌کردم سرانجام همسر او می‌شوم. اما دیگر از او خبری نشد و زمانی که به نشانی‌هایی که داده بود مراجعه کردیم، فهمیدیم او من و خانواده‌ام را فریب داده است.
شاکی بعدی اما مرد جوانی بود که به پلیس گفت از دکتر سعادتی شکایت دارد. این مرد توضیح داد: چند روز بود همسرم ناراحت بود. امروز به من گفت مردی به نام دکتر سعادتی مدام در خیابان مزاحم او می‌شود و پیشنهاد داده از من طلاق بگیرد و با او ازدواج کند. شکایت این مرد هم نتوانست در دستگیری مرد فریبکار به پلیس کمک کند، چراکه‌‌ همان روز دختری به نام هدیه شکایت مشابهی طرح کرد. او گفت چند روز قبل در خیابان آزادی سوار ماشین مردی شدم که خودش را پزشک اطفال معرفی کرد. با مدارکی که به من نشان داد فهمیدم ادعای او درست است. او گفت می‌خواهد به همراه خانواده‌اش به خواستگاری‌ام بیاید. به او گفتم اگر ادعای تو درست است، همین الان با خانواده‌ات تماس بگیر و امشب به خواستگاری‌ام بیا. آن مرد گفت پدرش فوت شده، اما با مادرش تماس گرفت و شروع به صحبت کرد. البته من صدایی از تلفن او نشنیدم و بعد فهمیدم تماس او ساختگی بود. اما آن شب با گل و شیرینی به خانه‌مان آمد و در حضور خانواده‌ام از من خواستگاری کرد.
چند روز هم با هم به گردش رفتیم و چند بار هم با من رابطه برقرار کرد تا اینکه ۱۰ میلیون تومان از پس اندازم را گرفت تا مقدمات عروسیمان را فراهم کند، اما دیگر از او خبری نشد. مشخصاتی که این دختر از متهم در اختیار پلیس گذاشت، با مشخصاتی که شاکیان دیگر ارائه کرده بودند، مطابقت داشت. مأموران متوجه شده بودند که پزشک قلابی به همین شیوه و پس از شناسایی دختران جوانی که وضع مالی خوبی دارند، به خواستگاری آن‌ها می‌رود و پس از کلاهبرداری، متواری می‌شود.
تلاش مأموران برای دستگیری متهم باز هم ناکام ماند، چراکه دوباره شکایت‌های مشابهی مطرح شد. این بار دختر جوانی به پلیس مراجعه کرد و از مأموران خواست متهم را دستگیر کنند. نشانی‌هایی که او در اختیار مأموران گذاشت،‌‌ همان مشخصاتی بود که شاکیان دیگر اعلام کرده بودند. دختر جوان گفت متهم چند بار به او تعرض کرده، اما به خاطر آبروی خانوادگی‌اش از شکایت خودش منصرف شده است.
سرانجام در حالی که تعداد شکات به ۲۶ نفر رسیده بود، متهم دستگیر شد. هفت نفر از شاکیان از پزشک قلابی به اتهام تجاوز به عنف و شش نفر به اتهام رابطه نامشروع شکایت داشتند.
کیا ۴۲ ساله وقتی در پلیس آگاهی مقابل شاکیان قرار گرفت، به جرم خودش اقرار کرد و گفت قبول دارم که دختران جوان را با وعده ازدواج فریب داده و اموالشان را سرقت کرده‌ام و با چند نفر از آن‌ها هم رابطه برقرار کرده‌ام. بررسی‌های نهایی پلیس مشخص کرد متهم ۶۹ میلیون و ۶۵۵ هزار تومان از دختران جوان کلاهبرداری کرده است. بعد از انجام تحقیقات، پرونده با صدور کیفرخواست علیه کیا به اتهام کلاهبرداری و تعرض به برخی از شکات به شعبه ۷۷ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در بخشی از کیفرخواست آمده بود: از آنجاکه تعداد شاکیان زیاد است و تحقیقات نشان می‌دهد که متهم به برخی از آن‌ها تجاوز کرده است، تشخیص مفسدفی‌الارض بودن متهم به عهده دادگاه کیفری خواهد بود.
سرانجام بعد از انجام تحقیقات مقدماتی در دادگاه، جلسه رسیدگی برگزار شد. شاکیان در ابتدای جلسه یک به یک مقابل هیئت قضات قرار گرفته و شکایت‌های خود را همان‌گونه که در تحقیقات اولیه مطرح کرده بودند، بیان کردند. متهم اما در دفاع از خود اتهام کلاهبرداری را قبول و اتهام تجاوز به دختران جوان را انکار کرد و گفت با دخترانی هم که رابطه برقرار کرده با رضایت خودشان بوده است.
به گزارش جوان آنلاین،سرانجام هیئت قضات بعد از مشاوره و بررسی اوراق، پرونده کیا را از اتهام تجاوز به عنف تبرئه و به اتهام رابطه نامشروع به تحمل ۹۹ ضربه شلاق و دو سال تبعید به زابل محکوم کردند. وی همچنین به اتهام کلاهبرداری به هفت سال حبس و رد‌مال محکوم شد. رأی دادگاه از سوی قضات شعبه ۳۰ دیوان عالی کشور تأیید و برای اجرا به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی فرستاده شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر